Skip to main content
spreker klantgerichtheid niek van den adel gastvrijheid

Niek is spreker klantgerichtheid

Natuurlijk… we kunnen het hebben over hoe we een organisatie creëren met customer excellence, hostmanship, de 9+ NPS ervaring… We kunnen het zo ingewikkeld maken als we willen. Maar laten we maar eens beginnen bij de basis. Aardig zijn tegen elkaar, tegen onze bezoekers en tegen onze klanten, moeilijker dan dat hoeft het eigenlijk niet te zijn. Het gaat niet om harder werken, maar werken vanuit je hart.

cirkel

Spreker klantgerichtheid
Wat kun je verwachten

Klantgerichtheid, barmhartigheid, klantvriendelijkheid, ook wel gastvrijheid genoemd, is van enorm belang voor elke organisatie. Het maakt eigenlijk niet eens uit in welke branche je actief bent. Bij een bank, in een supermarkt, in het onderwijs of in de zorg: we weten gewoon niet meer zo goed hoe we met elkaar, met onze klanten en onze bezoekers om moeten gaan.

Niek neemt je als spreker klantgerichtheid mee aan de hand en leert jou en je collega’s:

  • meer gelukkige medewerkers én klanten te krijgen
  • even weer helemaal terug te gaan naar de essentie van je vakgebied
  • aan toekomst vaardigheden te werken
  • de intrinsieke motivatie en een powerboost te krijgen
  • begrijpen waarom cultuur de sleutel is tot een legendarische klantbeleving.
spreker zorg niek van den adel
cirkel

Als spreker bekend van en bij

[vc_gallery type="flickity_static_height_style" images=" 7582, 958, 7576, 955, 952, 948, 7552, 947, 959, 956, 7578, 960, 778, 7612, 934, 945, 7574, 943, 7602, 7558 " flickity_spacing="30px" flickity_controls="none" flickity_overflow="hidden" flickity_wrap_around="wrap" flickity_autoplay="true" flickity_box_shadow="none" image_loading="default" onclick="link_no" flickity_img_height="80" img_size="full" flickity_autoplay_dur="5000" flickity_img_small_desktop_height="80" flickity_img_tablet_height="70" flickity_img_mobile_height="50"]

Je zou het haast niet verwachten, maar Niek staat graag in de schijnwerpers. Wel alleen om zijn inspirerende verhaal en boodschap met de wereld te delen. Dit heeft hij als spreker met veel trots gedaan bij grote instanties zoals ABN AMRO, Albert Heijn, Douwe Egberts, Heineken en Unilever. Tevens is Niek vaak als gast gevraagd op tv bij RTL Late Night, BNN, NPO1, op YouTube en in podcasts.

Laat je inspirerenReviews over Niek

Hoe klantgericht ben jij?
Zowel zakelijk als privé?

Klantgerichtheid geldt eigenlijk voor veel situaties in ons hele leven en het zit in de kleinste dingen. Als je in de trein iemand hardop ‘goedemorgen’ hoort zeggen, weet je dat het alleen de conducteur kan zijn, toch? Iedere andere aanwezige zwijgt en vermijdt het liefst contact.

Is dat erg? Nee, dat is eigenlijk best grappig. Het is alleen soms wel goed om met elkaar te overleggen wat we als normaal klantgericht en gastvrij gedrag beschouwen. Misschien niet zozeer het Amerikaanse ‘How are you?’ Maar wat dan wel? Als je begint met werken, schenk je dan alleen koffie in voor jezelf? Ga je achter je computer zitten of ga je eerst even alle kantoren langs om gedag te zeggen? Als spreker klantgerichtheid bevindt ook Niek zich vaak in dit soort situaties. Want wees eens eerlijk: zeg je de receptionist nog elke morgen gedag?

cirkel
spreker veerkracht niek van den adel rolstoel crash quote

Mijn hoofd is een speeltuin van herinneringen

Klantgerichtheid in de praktijk
Verbinding en boefjesgedrag

Niek kan putten uit 15 jaar horeca-ervaring. Van afwasser tot kok, van kelner tot gastheer, van café tot sterrenzaak, van schoonmaker tot eigenaar. Hij vertelt in zijn rol spreker klantgerichtheid graag verhalen over wat we van de horeca kunnen leren. Wat is dienstbaarheid – en is die nog wel van deze tijd? Wat kan wel en waar het gaat soms gruwelijk mis?

Op alle evenementen waar Niek spreekt gaat het eigenlijk maar om een ding: verbinding. Verbinding met onze klanten en elkaar, want zijn we dat niet een beetje (lees: veel) kwijt geraakt de laatste jaren? Er zijn meer (technische) systemen, protocollen en regels dan ooit. Organisatie en medewerkers worden hier juist door lam geslagen. Het is tijd om uit deze systeemwereld te stappen en tijd voor boefjes gedrag dus!

Download leaflet spreker klantgerichtheid

2533

op het podium

32.000

volgers op LinkedIn

63.000

verkochte boeken

5/5

sterren op Google

Van ambitie naar ambassadeurs
Dat is klantgerichtheid

Veel organisaties hebben de ambitie om klantgerichter te worden en meer enthousiaste klanten te creëren. Zo doen ze NPS onderzoek, brengen klantreizen in kaart, verbeteren touchpoints en geven trainingen aan de mensen die dagelijks klantcontact hebben. Om duurzaam te kunnen winnen op het gebied van klantbeleving is echter meer nodig. Daarbij vindt Niek als spreker klantgerichtheid dat er maar 1 belangrijk is: ‘buiten winnen is binnen beginnen’.

De sleutel tot enthousiaste klanten én medewerkers is het bouwen van een klantgerichte cultuur. Een cultuur die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert. Een cultuur die iedereen betrekt bij het elke dag een beetje beter helpen van klanten. Dat is immers niet alleen een taak van de mensen in de frontlinie, maar van iedereen in de organisatie. Iedereen in het bedrijf heeft direct of indirect impact op de klantbeleving. De organisaties die de komende jaren het hart van de klant winnen, zijn organisaties die erin slagen een klantgerichte cultuur te bouwen en behouden. Dat is de toekomst.

cirkel

Klantgerichtheid komt uit het hart Niet uit de rekenmachine

Denk je snel geld te kunnen verdienen door te investeren in een betere klantbeleving? Nee, het is niet de snelste en makkelijkste weg naar meer omzet en winst. Wel de beste en meest duurzame weg! Het kost nu eenmaal tijd voordat de benodigde veranderingen in de cultuur, producten, processen en dienstverlening zijn doorgevoerd. Maar uiteindelijk betaalt het zichzelf dubbel en dwars terug.

Als spreker klantgerichtheid
gaat Niek met je aan de slag

Niek is als spreker klantgerichtheid erop gebrand om leidinggevenden, ondernemers en bestuurders de tools te geven om een klantgerichte cultuur te bouwen en verstevigen. Niek adviseert als inspirerende spreker klantgerichtheid al meer dan 15 jaar het Nederlandse (en internationale) zakenleven bij leiderschapsvraagstukken en op het gebied van cultuurmanagement. Hij begeleidt leiderschapsprogramma’s en coacht topondernemers en bestuurders. Wil je jouw collega’s helpen klantgericht(er) te worden? Boek Niek als spreker klantgerichtheid. Samen gaan we aan de slag!

Niek als spreker aanvragen

Als spreker inspireert Niek je ook graag over de volgende onderwerpen

Naast spreker klantgerichtheid staat Niek tevens graag op het podium als spreker veerkracht, inspirerende spreker, zorg en leiderschap.

Mr. Featherforce?
Niek? Wie?

In 2010 verandert het leven van Niek in een hel (en zelfs dat is nog zacht uitgedrukt). Op 16 juli gaat hij onderuit met de motor en loopt een hoge dwarslaesie op met een zeer pijnlijk extraatje, een buisvorming in het ruggenmerg (syringomyelie). Die de 10% van zijn lichaam die het nog doet, constant bedreigt. Toch viert hij elk jaar ‘Lang zal ze leasie’, want die dwarslaesie heeft ook voor een positieve verandering in zijn leven gezorgd. Hij ontmoette de liefde van zijn leven, kreeg 3 prachtige dochters en (her)vond zingeving in het helpen van anderen.

Niek zielig? Nee hoor! Met onstopbare energie weet Niek zijn leed om te zetten naar iets anders: veerkracht. Mr. Featherforce was (her/ge)boren! De hevige pijnen in de ochtend en die 37 pillen per dag zijn er nog steeds, maar hij weet een heftige gebeurtenis te transformeren naar liefde, moed, doorzettingsvermogen, humor en succes. Niek helpt en inspireert als spreker al meer dan 10 jaar veel verschillende doelgroepen met o.a. klantgerichtheid, leiderschap en omgaan met verandering.

Meer over spreker Niek

Anderen over spreker Niek | Mr. Featherforce

Als spreker veerkracht heeft Niek al voor diverse bedrijven inspirerende talks gehouden en op grote evenementen gestaan. Zijn opdrachtgevers delen maar al te graag hun ervaringen met dit podiumbeest.

MEER REVIEWS BEKIJKEN

Samenwerkingen met Spreker Niek

Niek is, ondanks zijn rolstoel, zeker niet iemand die graag stil zit. Niek is naast spreker, auteur van diverse bestsellers, oprichter en mede-eigenaar van Speakerclub en Team Heartbeats en partner bij Ongehinderd Gastvrij en Growing Stories.

Inspiratie voor meer veerkracht

Het delen van zijn verhaal doet hij niet alleen als spreker. Duik in Nieks wereld van komische en ontroerende blogs, inspirerende podcasts en verhalende video’s. En volg je hem al op LinkedIn of Instagram?

Volg Niek

Dagelijks je feed vullen met een flinke dosis inspiratie? Volg Niek dan via LinkedIn. Meer dan 25.000+ volgers gingen je al voor.

Liever je portie inspiratie ontvangen in je mailbox?

Een samenvatting van alle nieuwe content door Niek himself gecreëerd, ontvang je elke maand in jouw mailbox. Handig toch?!

    Niet verplicht, wij vinden het wel leuk om te weten!

    Niek volgen als spreker

    Spreker • Veerkracht • Klantgerichtheid • Zorg • Onderwijs • Inspirerend • Motiverend • Spreker • Keynote • Crash • Lang zal ze laesie •  

    Spreker • Veerkracht • Klantgerichtheid • Zorg • Onderwijs • Inspirerend • Motiverend • Spreker • Keynote • Crash • Lang zal ze laesie •