Skip to main content

Het is inmiddels vrijdag avond 8 uur en Kim en ik hebben nog steeds niks gehoord van pizzadeal, dus even bellen.”Goedenavond meneer, ik ga even voor u kijken. Nee, helaas er staat niks in ons systeem er moet iets fout zijn gegaan bij Justeat.nl wij hebben niks ontvangen” Op deze woorden stond ik nou net niet te wachten. De lange eerste werkweek brengt mij voldaan, maar wel vermoeid thuis. Ik wil gewoon even wat eten en dan naar bed, uitrusten, slapen. “Goedenavond, justeat klinkt het aan de andere kant. “Goedenavond, mijn naam is Niek en ik heb net een bestelling gedaan” Wat is u bestelnummer?” onderbreekt de dame mij abrupt. “Nou, die heb ik niet, het geld is afgeschreven, maar ik heb geen nummer en gekregen. De vermoeide zucht is duidelijk te horen, de jongedame zit duidelijk niet te wachten als zij tijdens haar werk gestoord wordt door een klant met een vraag…”Okay dan, ik ga wel even kijken…Ik zie het al, er is iets verkeerd gegaan. U bestelling is niet doorgekomen, wij zullen het geld terugstorten, maar dat kan wel even 5 werkdagen duren, dat is de schuld van u bank”  Ik probeer nog: “Maar vindt u het dan niet raar, zou u ons dan geen pizza cadeau doen omdat de fout kennelijk bij u is gemaakt?” Maar deze dame laat zich niet zomaar uit het veld slaan. “Nee, meneer dat gaat natuurlijk zomaar niet, misschien dat er in de toekomst weer van dat soort acties komen”. Overrompeld en verdrietig hang ik op. Niet zo zeer dat ik langer op een pizza moet wachten, maar waar zijn wij toch kwijt geraak om op een normale manier met elkaar om te gaan?

Nog niet bijgekomen van dit mysterie, belt pizzadeal Hilversum: “goedeavond, hier pizzadeal, u bestelling is binnen en wij maken hem gelijk en zullen hem als eerste leveren”. Dit is dan de tweede verbazing van vanavond, wanneer zijn de pizza boeren dan ineens vriendelijk geworden denk ik. 15 minuten later, wordt er hard op het raam geklopt en driftig gebeld. Ik race naar de deur en daar staat de bezorger die op een wel heel grove manier mededeeld: “2 pizza’s voor brinkweg 84? Ja, ” antwoord ik. Hij flikkert ze op mijn schoot en rent er vandoor. Nu denkt u wellicht, overdrijft die Niek nou zo of wat gebeurd er allemaal in Hilversum, maar het verhaal wordt nog gekker…

30 minuten later. Kim en ik hebben heerlijk genoten van onze pizza’s van 5 euro als er wederom wordt gebeld op mijn telefoon. “Goedenavond meneer Niek, dit is Achmed de pizzakoerier. Weet u, ik voel mij zo kut. Ik ben net bij u aan de deur en ik deed zo gek. Weet u dat doe ik normaal echt niet, maar mijn scooter werd gejat en ik moest rennen. Het waren 2 vrienden die een grap met mij uithaalden, maar sorry sorry sorry dat ik zo gehaast deed. Sorry meneer Niek, weet u dat doe ik normaal echt niet” Kim plast inmiddels naast mij in haar broek van het lachen op de bank. “Heel erg bedankt dat je nog even belt,echt heel lief” vertel ik hem. We hangen op en we gieren op de bank van het lachen. Wat een bak, hoeveel lol kan je hebben om een pizza?

Vandaag lopen wij door de V&D waar een verkoper op een geweldige manier iedereen boven aan de roltrap staat te begroeten. Wij kijken nog glimlachend om of hij een grap met ons uit haalt maar elke klant krijgt een welkome zin van hem cadeau. Ik denk terug aan vrijdag avond en besluit voortaan altijd mijn pizza bij pizzadeal te bestellen en nooit meer via justeat. Ik besluit op zaterdag vaker naar de V&D te gaan want ik ben er weer aan herinnerd dat gastvrijheid helemaal niet zo moeilijk is. Gewoon even goedendag zeggen, gewoon even terugbellen, gewoon even spontaan aardig zijn.

Eigenlijk heel normaal toch?

media_xl_898537

 

One Comment

  • Esmeralda Vister schreef:

    En dat in een tijdperk van behoorlijk wat sociale armoede…Mooi verhaal weer!