Spreker Klantgerichtheid Niek van den Adel - Keynote spreker leiderschap, verandering, inspiratie, zorg

“Klantgerichtheid is de overtreffende stap van dienstverlening
die een herinnering wordt”

SPREKER KLANTGERICHTHEID

Natuurlijk… we kunnen het hebben over hoe we een organisatie creëren met customer excellence, hostmanship, de 9+ NPS ervaring…. We kunnen het zo ingewikkeld maken als we willen. Maar laten we maar eens beginnen bij de basis. Aardig zijn tegen elkaar, tegen onze bezoekers en tegen onze klanten, moeilijker dan dat hoeft het eigenlijk niet te zijn. Als spreker klantgerichtheid neemt Niek je hierin mee.

Klantgerichtheid, ook wel gastvrijheid genoemd, is van enorm belang voor elke organisatie. Het maakt eigenlijk niet eens uit in welke branche je actief bent. Bij een bank, in een supermarkt, in het onderwijs of in de zorg: we weten gewoon niet meer zo goed hoe we met elkaar, met onze klanten en onze bezoekers om moeten gaan. Het geldt eigenlijk voor situaties in ons hele leven. Als je in de trein iemand hardop ‘goedemorgen’ hoort zeggen, weet je dat het alleen de conducteur kan zijn, toch? Iedere andere aanwezige zwijgt en vermijdt het liefst contact.

Is dat erg? Nee, dat is eigenlijk best grappig. Het is alleen soms wel goed om met elkaar te overleggen wat we als normaal klantgericht en gastvrij gedrag beschouwen. Misschien niet zozeer het Amerikaanse ‘How are you?’ Maar wat dan wel? Als je begint met werken, schenk je dan alleen koffie in voor jezelf? Ga je achter je computer zitten of ga je eerst even alle kantoren langs om gedag te zeggen?

Zeg eens eerlijk: zeg je de receptionist nog elke morgen gedag?

Klantgerichtheid in de praktijk

Niek kan putten uit 15 jaar horeca-ervaring. Van afwasser tot kok, van kelner tot gastheer, van café tot sterrenzaak, van schoonmaker tot eigenaar. Hij vertelt in zijn rol als inspirator en keynotespreker graag verhalen over wat we van de horeca kunnen leren. Wat is dienstbaarheid – en is die nog wel van deze tijd? De speech is meer dan geschikt als je:

  • meer gelukkige medewerkers én klanten wil hebben
  • weer even terug wilt naar de essentie van je vakgebied
  • aan toekomst vaardigheden wil werken
  • de intrinsieke motivatie en een powerboost wil krijgen
  • een keynote spreker wil waar mensen nog maanden over praten

Als motivatiespreker gaat Niek graag eerst undercover in je organisatie. Daarna confronteert hij in een in company voordracht jouw organisatie met wat hij tijdens het mystery visit heeft ervaren – met een lach en af en toe een traan. Dat blijkt keer op keer te leiden tot bijzondere bevindingen en nuttige conclusies, die meteen toepasbaar zijn. Want zoals gezegd: laten we het vooral niet te ingewikkeld maken. Iets voor jouw organisatie?

Opzoek naar andere spreker onderwerpen?

Naast Spreker Klantgerichtheid staat Niek ook graag op het podium als spreker leiderschap, inspiratie, zorg en verandering.

Benieuwd naar Spreker Niek van den Adel?

Op een dag realiseert Niek zich dat hij een vak heeft gekozen waarbij hij de hele dag met mensen werkt, maar tijdens al zijn opleidingen nooit echt iets over de mens heeft geleerd. Dit besluit hij in te halen. Hij verdiept zich in NLP, psychologie en bezoekt iedere goeroe en alles wat maar met persoonlijk ontwikkeling te maken heeft. Lees hier verder over Niek’s persoonlijke verhaal.

NIEK VAN DEN ADEL

Keynote spreker /bestsellerauteur

1261 ZZ Blaricum
info@niekvandenadel.nl
www.niekvandenadel.nl
+31 (0) 624 93 42 38

Leuk! Ik spreek je snel.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Linkedin
Contact us