“Geluk zit niet in je benen.”
-Niek van den Adel 2010 –

SPREKER OVER ZORG

Niet alleen in de horeca is gastvrijheid van enorm belang. Als oud-hotelier spreekt Niek al meer dan 10 jaar in de Nederlandse zorg over de gastvrije omgang met collega’s, bezoekers én patiënten.

Omdat gastvrijheid in de zorg bijdraagt aan de ervaring van patiënten en hun bezoekers, maar ook omdat het gewoon je eigen dag als zorgverlener leuker maakt.

Er verandert veel in de zorg momenteel. Niek weet daar uit ervaring alles van. In 2010 ging hij onderuit met zijn motor en belandde hij in een rolstoel. Hij lag acht maanden in een zorginstelling en was vaste klant bij vijf verschillende ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Hij heeft dan ook aan den lijve ondervonden dat de werkdruk in de zorg toeneemt, de krapte op de arbeidsmarkt toeneemt en het werkplezier nog weleens naar de achtergrond dreigt te verdwijnen. Voor zijn trainingen en inspiratiesessies maakt hij vaak gebruik van zijn eigen ervaringen gedurende zijn revalidatieproces. Hij neemt jou en je medewerkers graag mee naar waar het eigenlijk allemaal om draait.

Niemand is in de zorg gaan werken voor de regels en de protocollen. In de gezondheidszorg werken mensen die iets willen betekenen voor anderen, juist daar ligt dan ook de mogelijke winst. Het klinkt eigenlijk heel logisch, toch? Niek werkt altijd vanuit de driehoek patiënt-behandelaar-familie, waarin die drie in evenwicht moeten zijn. Maar hoe krijg je nu een driehoek in evenwicht? Hoe krijgen wij het nou samen voor elkaar dat ondanks alle veranderingen iedereen blijft genieten van de uitstekende gezondheidszorg die wij in Nederland hebben? Hoe krijgen we weer die leuke sfeer terug op de afdeling en zorgen wij ervoor dat patiënten blijven kiezen voor jouw zorginstelling? Hoe betrekken we de omgeving en de familie bij het zorgproces?

Een gezonde afdeling herken je altijd aan de zelf gebakken taart op de verjaardagen, voor de medewerker… én de patiënt

Tijd om het ziekenhuis weer beter te maken en van een ziektezorg naar een gezondheidszorg te gaan. Daar publiceert Niek columns in diverse media (onder meer zorgkaart Nederland en Gastvrije Zorg) en hij schrijft columns over zijn eigen ervaringen. Een schepje inspiratie nodig voor jou zorgevent? Klik dan hier,

OPZOEK NAAR ANDERE SPREKER ONDERWERPEN?

Naast Spreker Klantgerichtheid staat Niek ook graag op het podium als spreker leiderschap, inspiratie, klantgerichtheid en verandering.

BENIEUWD NAAR SPREKER NIEK VAN DEN ADEL?

Op een dag realiseert Niek zich dat hij een vak heeft gekozen waarbij hij de hele dag met mensen werkt, maar tijdens al zijn opleidingen nooit echt iets over de mens heeft geleerd. Dit besluit hij in te halen. Hij verdiept zich in NLP, psychologie en bezoekt iedere goeroe en alles wat maar met persoonlijk ontwikkeling te maken heeft. Lees hier verder over Niek’s persoonlijke verhaal.

Dit verhaal gun ik alle mensen die aan bed staan. -Jan van der Weide, klinisch Chemicus 2018-

NIEK VAN DEN ADEL

Keynote spreker /bestsellerauteur

1261 ZZ Blaricum
info@niekvandenadel.nl
www.niekvandenadel.nl
+31 (0) 624 93 42 38

Leuk! Ik spreek je snel.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Linkedin
Contact us