Spreker gastvrijheid

dmnddjaggGastvrijheid, een hot item voor elke organisatie momenteel. Het heeft eigenlijk niks met uw vak te maken. Of u nou in een bank werkt, een supermarkt, in het onderwijs of in de zorg. We weten als maatschappij gewoon niet meer zo goed hoe wij met elkaar, met onze klanten en bezoeker om moeten gaan. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de enige die nog gedag zegt in de trein, de conducteur is. Is dat dan erg? Nee, dat is juist hartstikke grappig! Alleen moet je het welleens met elkaar overleggen wat nou bij ons normaal gastvrij gedrag is. Geen Amerikaanse: How are you? Maar wat dan wel? Als u begint met werken schenkt u dan alleen koffie in voor u zelf? gaat u achter uw computer zitten of gaat u eerst even alle kantoren langs om gedag te zeggen? Zeg eens eerlijk….zegt u de portier nog elke morgen gedag?

Niek van den Adel werkt als gastvrijheidstrainer, spreker en inspirator. In 2010 ging Niek onderuit met zijn motor en belandde hij in een rolstoel. Sinds vorig jaar werkt hij weer fulltime. Voor zijn trainingen en inspiratiesessies maakt hij vaak gebruik van zijn eigen ervaringen gedurende zijn revalidatieproces.
Reageren op de aantekeningen van Niek? Info@niekvandenadel.nl

Gastvrijheid in de praktijk

Niek kan putten uit een 15 jaar horeca ervaring. Van afwasser tot kok. Van kelner tot gastheer, van café tot sterrenzaak. Van schoonmaker tot eigenaar. Hij verteld graag verhalen over wat wij van de horeca kunnen leren. Wat is dat dan; dienstbaarheid en is dat nog wel van deze tijd? Hoe moet het bijvoorbeeld niet (lees hier) En hoe moet het wel (lees hier).

Met een traan en een lach, confronteert hij uw eigen organisatie met wat hij ervaren heeft tijdens zijn mystery visit. Leuk? neem gerust contact met ons op.

Niek weet als geen ander gastvrijheid onder woorden te brengen, met humor en pakkende voorbeelden waarbij herkenbaarheid de hoofdrol speelt!

-Coloplast, Amersfoort-