“Gastvrijheid is de overtreffende stap van dienstverlening
die een herinnering word”

Spreker gastvrijheid

Natuurlijk… we kunnen het hebben over hoe we een organisatie creëren met customer excellence, hostmanship, de 9+ NPS ervaring…. We kunnen het zo ingewikkeld maken als we willen. Maar laten we maar eens beginnen bij de basis. Aardig zijn tegen elkaar, tegen onze bezoekers en tegen onze klanten, moeilijker dan dat hoeft het eigenlijk niet te zijn.

Gastvrijheid is van enorm belang voor elke organisatie. Het maakt eigenlijk niet eens uit in welke branche je actief bent. In een bank, in een supermarkt, in het onderwijs of in de zorg: we weten gewoon niet meer zo goed hoe we met elkaar, met onze klanten en onze bezoekers om moeten gaan. Het geldt eigenlijk voor situaties in ons hele leven. Als je in de trein iemand hardop ‘goedemorgen’ hoort zeggen, weet je dat het alleen de conducteur kan zijn, toch? Iedere andere aanwezige zwijgt en vermijdt het liefst contact.

Is dat erg? Nee, dat is eigenlijk best grappig. Het is alleen soms wel goed om met elkaar te overleggen wat we als normaal gastvrij gedrag beschouwen. Misschien niet zozeer het Amerikaanse ‘How are you?’ Maar wat dan wel? Als je begint met werken, schenk je dan alleen koffie in voor jezelf? Ga je achter je computer zitten of ga je eerst even alle kantoren langs om gedag te zeggen?

Zeg eens eerlijk: zeg je de receptionist nog elke morgen gedag?

Gastvrijheid in de praktijk

Niek kan putten uit 15 jaar horeca-ervaring. Van afwasser tot kok, van kelner tot gastheer, van café tot sterrenzaak, van schoonmaker tot eigenaar. Hij vertelt graag verhalen over wat we van de horeca kunnen leren. Wat is dienstbaarheid – en is die nog wel van deze tijd? Hoe moet het bijvoorbeeld niet? (dat lees je hier) En hoe moet het wel? (dat lees je hier) De speech is meer dan geschikt als je:

  • meer gelukkige medewerkers én klanten wil hebben
  • weer even terug wilt naar de essentie van je vakgebied
  • aan toekomst vaardigheden wil werken
  • de intrinsieke motivatie en een powerboost wil krijgen
  • een Keynote wil waar mensen nog maanden over praten

Als spreker gaat Niek graag eerst undercover in je organisatie. Daarna confronteert hij die met wat hij tijdens het mystery visit heeft ervaren – met een lach en af en toe een traan. Dat blijkt keer op keer te leiden tot bijzondere bevindingen en nuttige conclusies, die meteen toepasbaar zijn. Want zoals gezegd: laten we het vooral niet te ingewikkeld maken. Iets voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact op!

NIEK VAN DEN ADEL

Keynote spreker /bestsellerauteur

1261 ZZ Blaricum
info@niekvandenadel.nl
www.niekvandenadel.nl
+31 (0) 624 93 42 38

Leuk! Ik spreek je snel.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Linkedin
Contact us